Dílna čtení

Poprvé s knihou, kterou sám čtu. Snažili jsme se dodržovat všechna pravidla dílny.

-vyberu si knihu před začátkem

-najdu si pohodlné místo

-pití a záchod si vyřídím před začátkem čtení

-čtu po celou dobu

-neruším při čtení ostatní

Představili jsme si knihy, začetli se a po splnění úkolu se opět sešli na koberci, abychom sdíleli své zážitky z četby. Některé děti opravdu vydržely 15 minut v kuse číst, některým ještě stále dělá problém se začíst a věnovat pozornost jen knize. My na tom ale zapracujeme.:-)

Prvňáčky chválím za pěkný výběr knížek. Většina titulů odpovídala jejich čtenářským dovednostem.

Dílna čtení č.4

Tentokrát s časopisem. Přesněji řečeno s dětským časopisem.

Časopis děti představily, vysvětlily, proč mají dnes právě tento a jak to mají s časopisy doma. Zda odebírají některé tituly pravidelně, kolik časopisů asi doma mají, jaké časopisy čtou sourozenci. Jak už je v dílně zvykem, začetly se, sdílely své dojmy se spolužákem a také si vzájemně doporučovaly.

Potrénovaly se i v psaní, dnešním úkolem bylo opsat větu. Najít větu, která je délkou vhodná do pracovního listu, ve které zvládnou napsat všechna psací písmena a bez chyby opsat, byl poměrně složitý úkol.

Pracovní list dotvořily obrázkem, který našly uvnitř časopisu.

 

Dílna čtení č.3

pátek 24.2.

Už potřetí jsme strávili příjemnou hodinu s dětskými knížkami. Výběr knihy byl opět daný předem - hlavní hrdina prožil něco stejného jako já. Děti dostaly na začátku lekce nelehký úkol. Ve dvojici si vzájemně představili svoji knihu. A pak nám v kruhu představovali knihu svého spolužáka. Bylo nutné zapamatovat si spoustu údajů. Jak se kniha jmenuje, kdo je v ní hlavním hrdinou a jakou událost hlavní hrdina zažil.

 

Některé dvojice zvládli na jedničku, někde se tak rozvyprávěli, že stanovený čas jim byl krátký.:-)

 

A co mají naši prvňáci společného s hrdiny knížek - píší perem, chodí do školy, prohráli souboj v páce, zvadli jim kytky, jeli k dědovi a babičce, v lese potkali myslivce, v noci se báli ve svém pokoji, postavili si obydlí, které jim rozfoukal vítr, našli pěkný kámen, objevili kostru dinosaura, byli na lékařské prohlídce.....

 

Fotky z dílny i ukázka pracovních listů: montici2016.rajce.idnes.cz/Unor_2017/

Dílna čtení č.2

pátek 20.1.

Tentokrát si děti přinesly knihu se zvířecím hrdinou. Většina knihu čte zatím s rodiči, ale našlo se i pár šikulek, kteří se statečně pouští do čtení sami.

Na úvod jsme si řekli  pár pravidel, která se postupně naučíme dodržovat.

1.pravidlo dílny : čtu knihu podle vlastního výběru, čtu na místě, které jsem si sám vybral, čtu po celou dobu a místo neopouštím

2.pravidlo dílny : v kruhu mluví jen jeden, ostatní naslouchají

3.pravidlo dílny : po zadání úkolu je čas na čtení, pak  plním úkol

Knihy jsme si představili v kruhu na koberci, kdo uměl, tak kousek přečetl spolužákům (1-2 věty) a plnili jsme první úkol v pracovním listu. Název knihy nebylo těžké z obálky opsat, ovšem rozhodnout, kdo je hrdinou knihy už dalo trochu přemýšlení. Obrázek měl hrdinu zachytit v nějaké situaci z knihy. Společně jsme pak podle obrázků hádali, co asi prožívá v knize koťátko, myšák, vlček, potkan, brouk .... Někdy se nám dokonce podařilo i hodně přiblížit pravdě. Hodina utekla opět až moc rychle a dětem se nechtělo končit. Já je musím za dnešní dilnu velmi pochválit, jejich první pracovní listy  byly totiž úžasné. Někteří kresbou přímo dokonale dokázali zachytit část příběhu ze své knihy.

 

fotky tady montici2016.rajce.idnes.cz/Leden_2017/

Čtenářská dílna

 

1.dílna čtení proběhla 2.prosince. Úkol pro děti byl velmi snadný - přines svoji oblíbenou knihu. Ve třídě se nám objevily pohádkové knížky, knihy s příběhy, encyklopedie, dokonce i kniha psaná v angličtině. Každý svoji knihu představil a vysvětlil ostatním, proč si vybral zrovna tuto knihu. Zajímalo nás, kdo mu knihu čte a kdo knihu daroval. Někteří nám dokonce kousek ze své knihy samostatně přečetli. Fotografie najdete v prosincové galerii.

montici2016.rajce.idnes.cz/Prosinec_2016/

 

Další dílna čtení na nás čeká v lednu. To už se pomalu i seznámíme s jejími pravidly a pokusíme se o hlasité čtení. Pevně věřím, že čtenářská dílna  zaujme děti i tentokrát.